lunedì 9 dicembre 2013

CITRUS MAXIMA - POMELO




The "pomelo" or pomelo is a hybrid fruit of which, just now, I had the opportunity to deepen their knowledge.
After finding it very, very great difficulty in hyperstores of Lombardy, once I got home I opened it, dissected by removing the white skin underneath and I ate it as a kind of "salad" with a scoop of vanilla ice cream perhaps to counteract the taste too bitter.
I liked a lot even if it seemed a little "tough" with regard to consistency and, of course, also quite bitter to the taste mei.
I have to admit that I want to repeat the taste maybe creating a few recipes with this strange but fascinating ingredient ... stay in communication with my blog, maybe some recipes coming soon!

Technical data:
Average weight: 2 kg
Diameter: 10 cm
Calories per 100 grams: 40




Il "Citrus maxima" o pomelo è un frutto ibrido del quale, solo ora, ho avuto modo di approfondirne la conoscenza.
Dopo averlo trovato con molta, molta difficolta in un grande iperstore della Lombardia, una volta arrivato a casa l'ho aperto, sezionato togliendo la pelle bianca sottostante e l'ho mangiato come una sorta di "macedonia" con una pallina di gelato alla crema per contrastarne il sapore forse fin troppo amaro.
Ho gradito tantissimo anche se mi sembrava leggermente "tenace" per quanto riguarda la consistenza e, appunto, anche abbastanza amarognolo per i mei gusti.
Devo ammettere che ho voglia di ripetere l'assaggio creando magari qualche ricetta con questo strano ma affascinante ingrediente...restate in comunicazione con il mio blog, magari qualche ricetta arriverà presto!!

Dati tecnici:
Peso medio: 2 kg
diametro: 10 cm
Calorie per 100 grammi: 40